
Attractieparken
Bezoekersbeheer begint wanneer bezoekers een kaartje kopen om naar een attractiepark te gaan. Op basis van de kaartverkoop en historische informatie, hebben de meeste attractieparken een goed beeld van wie er op welk moment naar hun park komt. Maar pas gedurende de dag komen ze erachter of hun aannames over de samenstelling van het publiek, het type vervoer en het gedrag van het publiek en het weer kloppen.
Hoe eerder veiligheidsfunctionarissen hun aannames omtrent de bewegingen en keuzes van bezoekers kunnen bevestigen (of ontkrachte), hoe eerder ze effectief kunnen optreden. Met het City Analytics-platform kunnen parkbeheerders de mobiliteitstrends in hun regio bestuderen. Drukte bij attracties, wachtrijen bij toiletten, files op snelwegen, vertraagde treinen, geblokkeerde wegen, volle parkeerplaatsen, slecht weer; niets van dit alles zal meer een verrassing zijn met het City Analytics-platform.
Live inzicht in de bewegingen van bezoekers in het attractiepark en in de omgeving
Het platform bied een live beeld van de belangrijkste open databronnen met betrekking tot de bewegingen van de menigte (Twitter en Instagram), mobiliteit in de regio (NDW, NDOV, parkeren en brugopeningen) en het weer (Buienradar). Daarnaast voegen we de live data die eigendom is van de crowd managementorganisatie toe aan de mix. Of men nu telsystemen, ticketscanners, RFID-armbanden of slimme camera’s heeft, wij kunnen er eenvoudig op aansluiten. Geen beheer meer op 5 verschillende platforms, maar alle inzichten op één plek.
Werken met scenario’s
Bovendien kunt u met het City Analytics-platform scenario’s en waarschuwingssignalen instellen. Stel een waarschuwing als de capaciteit van een belangrijke route door het attractiepark bijna bereikt is. Om te bepalen of treinen vertraging hebben tijdens de uitstroom van het park stelt u een waarschuwing in voor vertraagde treinen op het station in de buurt het park. Zo behoren verrassingen tot het verleden en kunt u uw bezoekers beter informeren.
Trendanalyse op lange termijn
De database van het platform City Analytics bewaart de vervoersanalyses van het attractiepark en het omliggende netwerk voor meer dan een jaar. Zo kunnen de bezoekersanalyses van vandaag vergeleken worden met de bezoekersanalyses van eerdere momenten. Ook biedt dit u de mogelijkheid om de trends binnen uw attractiepark te bestuderen. Dit stelt crowd professionals in staat om bezoekersbewegingen objectief te evalueren en te optimaliseren met behulp van trendanalyses.